Home > PHP development > TinyMCE dubbele aanhalingstekens

TinyMCE dubbele aanhalingstekens

Onlangs gebruikte ik TinyMCE als mijn rich text editor voor een gastenboek, geschreven in PHP. Na de installatie van de files op de server en het toevoegen van de JavaScript code aan mijn HTML file, deed ik een eerste test.

De opgemaakte tekst wordt doorgestuurd naar een PHP file via de POST-methode. De opmaak kwam niet overeen te komen met wat er werd verstuurd door TinyMCE. Een blik op de gegenereerde code (via de plugin ‘webdeveloper’ voor Firefox) gaf aan dat alle aanhalingstekens werden dubbel gezet.

Na een korte zoektocht vond ik de oorzaak. De Magic quotes instellingen in de PHP.ini file op de server van de klant.

; Magic quotes for incoming GET/POST/Cookie data.
magic_quotes_gpc = on

Nadat ik deze op off had gezet had ik geen problemen meer. De nieuwe instellingen voor de php.ini file zijn:

; Magic quotes for incoming GET/POST/Cookie data.
magic_quotes_gpc = on

; Magic quotes for runtime-generated data, e.g. data from SQL, from exec(), etc.
magic_quotes_runtime = Off

; Use Sybase-style magic quotes (escape ‘ with ” instead of \’).
magic_quotes_sybase = Off

Categories: PHP development Tags: ,
  1. No comments yet.
  1. November 3, 2008 at 7:53 pm

Leave a comment